دیجی دیجی
دیجی دیجی

دیجی دیجی

Dg Dg

دانلود فایل ورد Word نهان نگاری تصاویر دیجیتال با استفاده از تبدیلات موجک چندگانه

دانلود فایل ورد Word نهان نگاری تصاویر دیجیتال با استفاده از تبدیلات موجک چندگانه

نهان نگاری تصاویر دیجیتال با استفاده از تبدیلات موجک چندگانه تعداد صفحات84 با رشد سریع اینترنت و پیشرفت در ارتباطات دیجیتال و تکنیک های فشرده سازی ، محتوای رسانه های دیجیتال ، از قبیل موسیقی ، فیلم و تصویر می تواند بطور آنی توسط کاربران نهایی در اینترنت منتشر شود

دانلود دانلود فایل ورد Word نهان نگاری تصاویر دیجیتال با استفاده از تبدیلات موجک چندگانه

دانلود فایل ورد Word نهان نگاری تصاویر دیجیتال با استفاده از تبدیلات موجک چندگانه
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 1857 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 84

نهان نگاری تصاویر دیجیتال با استفاده از تبدیلات موجک چندگانه

تعداد صفحات:84

با رشد سریع اینترنت و پیشرفت در ارتباطات دیجیتال و تکنیک های فشرده سازی ، محتوای رسانه های دیجیتال ، از قبیل موسیقی ، فیلم و تصویر می تواند بطور آنی توسط کاربران نهایی در اینترنت منتشر شود . داده های دیجیتال در برابر نمونه آنالوگ آن برتری های بسیاری دارد . یکی از مشکلات احتمالی در کنترل داد های دیجیتالی این است که این داده ها می توانند بدون افت کیفیت تغییر داده شده و به راحتی تکثیر شوند . بنابراین بدون حفاظت و مدیریت حق مالکیت دیجیتال ،محتوای مورد نظر می تواند به راحتی و در حجم وسیعی تکثیر شود .این کار ضرر بسیار بزرگی را به شرکت هایی که در زمینه تولید محتوی دیجیتال فعالیت می کنند وارد می نماید.

نهان نگاری دیجیتال یکی از تکنیک های نوظهور می باشد که اطلاعات حق مالکیت را به طور مستقیم در درون محتوی رسانه دیجیتال به طور دائم جاگذاری می کند .از اطلاعات جاگذاری به عنوان نهان نگار تعبیر می شود . به طور ایده ال نباید هیچ تفاوتی بین داده نهان نگاری شده و داده اصلی وجود داشته باشد ، و نهان نگار باید به راحتی قابل استخراج بوده و در برابر عملیات رایج پردازش سیگنال مقاومت یا استحکام مناسب داشته باشد.

با توجه به اهمیت نهان نگاری ،این پایان نامه به دنبال طراحی الگوریتمی برای نهان نگاری تصاویر دیجیتال با بهره گیری از تبدیل موجک چندگانه ، به خاطر ویژگی های خاص این تبدیل که می تواند در کابردهای پردازش تصویر سودمند بوده می باشد. بدین منظور به معرفی مفاهیم نهان نگاری ، علی الخصوص نهان نگاری تصاویر دیجتال ، تبدیل موجک و تبدیل موجک چندگانه می پردازیم . سپس در ادامه تحقیق الگوریتمی جهت نهان نگاری تصاویر دیجیتال با به کار گیری تبدل موجک چند گانه عرضه می گردد و در انتها به ارزیابی الگوریتم پیشنهادی با استفاده از معیار های ارزیابی رایج می پردازیم .

فصل اول

1-1 مقدمه

2-1 طرح مساله

3-1 ضرورت تحقیق

4-1 سوالات تحقیق

5-1 محدوده پژوهش

6-1 ساختار پایان نامه

فصل دوم

1-2 مقدمه

2-2 نهان نگاری دیجیتال

2-2-1 مقدمه

2-2-2 مفهوم نهان نگاری دیجیتال

3-2-2 ساختار کلی نهان نگاری دیجیتال

4-2-2 نهان نگاری به زبان ریاضی

5-2-2 انواع سیستم های نهان نگاری دیجیتال

3-2 آنالیز در حوزه فرکانس

1-3-2 مقدمه

2-3-2 تبدیل فوریه

3-3-2 ﺗﺒﺪﻳﻞ ﻓﻮرﻳﻪ زﻣﺎن-ﻛﻮﺗﺎه

4-3-2 آﻧﺎﻟﻴﺰ چند رزولوشنه

5-3-2 آشنایی با موجک

6-3-2 تبدیل موجک پیوسته

7-3-2 مقیاس

8-3-2 انتقال

9-3-2 پنج مرحله تا رسیدن به تبدیل موجک پیوسته

10-3-2 رزولوشن در صفحه زمان – فرکانس

4-2 رواﺑﻂ رﻳﺎﺿﻲ ﺗﺒﺪﻳﻞ موجک

5-2 ﻋﻜﺲ ﺗﺒﺪﻳﻞ موجک پیوسته

6-2 ﮔﺴﺴﺘﻪ ﺳﺎزی ﺗﺒﺪﻳﻞ موجک ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ

7-2 ﺗﺒﺪﻳﻞ موجک ﮔﺴﺴﺘﻪ

8-2 عکس تبدیل موجک گسسته

9-2 ﺗﺒﺪﻳﻞ موجک گسسته دو ﺑﻌﺪی

10-2 موجک های چندگانه

1-10-2 مقدمه

2-10-2 آشنایی با موجک چندگانه

3-10-2 انگیزه به کار گیری از تبدیل موجک چند گانه

4-10-2 تبدیل موجک چندگانه

5-10-2 بانک فیلتر موجک های چند گانه

6-2-10 موجک های چندگانه متوازن در مقابل نامتوازن

7-2-10 نسخه های پیاده سازی موجک چندگانه در کامپیوتر

11-2 نهان نگاری تصاویر دیجیتال با استفاده از موجک های چندگانه

فصل سوم

1-3 مقدمه

2-3 نهان نگاری تصویر دیجیتال با موجک های چندگانه

3-3 تبدیل موجک چندگانه تصویر

4-3 انتخاب مکان مناسب برای درج نهان نگار

5-3 الگوریتم جاگذاری نهان نگار

6-3 الگوریتم آشکار سازی نهان نگار

7-3 نتایج

فصل چهارم

1-4 مقدمه

2-4 کیفیت تصویر نهان نگاری شده

3-4 استحکام نهان نگار

4-4 بررسی استحکام تصویر در برابر حملات رایج

5-4 مقایسه سیستم نهان نگاری پیشنهادی با روش ها قبل

6-4 نتیجه گیری

فصل پنجم

1-5 خلاصه تحقیق

2-5 پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده

منابع و مآخذ

دانلود دانلود فایل ورد Word نهان نگاری تصاویر دیجیتال با استفاده از تبدیلات موجک چندگانه

دانلود آموزش کسب درآمد از استیک نمودن ارزهای دیجیتال در کیف پول، به دو زبان فارسی و انگلیسی

آموزش کسب درآمد از استیک نمودن ارزهای دیجیتال در کیف پول، به دو زبان فارسی و انگلیسی

آموزش کسب درآمد از استیک نمودن ارزهای دیجیتال در کیف پول، به دو زبان فارسی و انگلیسی

دانلود آموزش کسب درآمد از استیک نمودن ارزهای دیجیتال در کیف پول، به دو زبان فارسی و انگلیسی

آموزش
کسب درآمد
استیک
ارزهای دیجیتال
کیف پول
فارسی
انگلیسی
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 473 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16

آموزش کسب درآمد از استیک نمودن ارزهای دیجیتال در کیف پول، به دو زبان فارسی و انگلیسی


گردآورنده و ویرایشگر: امیر حسین البرز


تعداد صفحات: ۱۶


فرمت: PDF



مورد استفاده ی علاقمندان به مباحث ارزهای دیجیتال و دانشجویان رشته های مدیریت کسب و کار اینترنتی و مترجمی زبان انگلیسی

دانلود آموزش کسب درآمد از استیک نمودن ارزهای دیجیتال در کیف پول، به دو زبان فارسی و انگلیسی

دانلود تحقیق امضای دیجیتالی چیست و چه کاربردی دارد، در قالب ورد، 28 صفحه

تحقیق امضای دیجیتالی چیست و چه کاربردی دارد، در قالب ورد، 28 صفحه

این تحقیق در مورد امضای دیجیتالی در 28 صفحه می باشد

دانلود تحقیق امضای دیجیتالی چیست و چه کاربردی دارد، در قالب ورد، 28 صفحه

امضای دیجیتالی
امضای رقمی یا امضای دیجیتال چ
سیستم دیجیتالی امضا
تجارت الکترونیکی
مفهوم امضای دیجیتالی
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل docx
حجم فایل 630 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28

این تحقیق در مورد امضای دیجیتالی و کاربرد آن در 28 صفحه در قالب ورد می باشد

 

امضای دیجیتال چیست و چگونه باید آن را دریافت کرد؟ 3

امضای دیجیتال3

مشخصات امضا دیجیتال5

تاریخچه5

معایب امضای دیجیتال7

مزایای امضای دیجیتال8

کلید عمومی رمزنگاری.. 9

تولید کلید10

پروتکل رمز نگاری.. 11

جمع‌بندی.. 12

امضای دیجیتال چیست؟ 12

امضای الکترونیک چگونه امنیت را تامین می‌کند؟ 14

یک مثال15

کلیدها چه ربطی به امضای دیجیتال دارند؟ 16

چگونه امضای دیجیتال دریافت کنیم؟ 17

امضای دیجیتال در مقابل امضای دستی.. 18

مزایای امضای دیجیتال19

تصدیق هویت پیام19

حفظ حریم خصوصی.. 19

یکپارچگی داده‌ها 19

محرمانگی داده‌ها 20

عدم انکار امضا 20

امضای دیجیتال چه کاربردهایی دارد؟ 21

نتیجه گیری.. 21

امضای دیجیتال امنیت چه چیزی را تامین می کند؟ 22

روش های تولید امضاء دیجیتالی.. 23

ویژگی‌های امضاهای دیجیتال23

حملات ممکن علیه امضاهای دیجیتالی.. 24

ساخت امضای دیجیتال و اهمیت آن: 25

تفاوت امضای دیجیتال و الکترونیکی: 25

الگوریتم امضای دیجیتال: 25

دریافت امضای دیجیتال:. 26

چگونه امضای دیجیتال بسازیم؟ 26

منابع27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  امضای دیجیتال

امضای دیجیتال، نوعی رمزنگاری نامتقارن است. هنگامی که پیغامی از کانالی ناامن ارسال می‌شود، یک امضای دیجیتال که به شکل صحیح به انجام رسیده باشد، می‌تواند برای شخص گیرنده پیام، دلیلی باشد تا ادعای شخص فرستنده را باور کند یا به عبارت بهتر، شخص گیرنده از طریق امضای دیجیتال می‌تواند این اطمینان را حاصل کند که همان شخص فرستنده، نامه را امضا کرده‌است و نامه جعلی نیست. امضاهای دیجیتال در بسیاری از جنبه‌ها مشابه امضاهای سنتی دستی هستند؛ جعل‌کردن امضاهای دیجیتال به شکل صحیح بسیار مشکلتر از یک امضای دستی است. طرح‌ فایل امضای دیجیتال بر مبنای رمزنگاری نامتقارن هستند و می‌بایست به شکل صحیح صورت گیرد تا مؤثر واقع شود. همچنین امضاهای دیجیتال می‌توانند امضاهایی غیرقابل انکار را ایجاد کنند به این معنی که شخص امضاکننده نمی‌تواند تا زمانی که کلید شخصی فرد به صورت مخفی باقی‌مانده‌است، ادعا کند که من این نامه که امضای من را به همراه دارد، را امضا نکرده‌ام؛ ولی در زمانی که کلید شخصی فرد در شبکه افشا گردد، شخص می‌تواند امضای دیجیتال خود را انکار کند هرچند که با اضافه کردن مهرزمانی، امضا معتبر مانده و این مشکل حل می‌گردد. این پیام‌های امضا شده می‌توانند هرچیزی که قابل نمایش به رشته بیتی است، باشد، مانند: پست الکترونیک، قراردادها یا پیام‌هایی که از طریق قواعد رمزنگاری‌های دیگر ارسال شده باشند.

امضای رقمی یا امضای دیجیتال نوعی طرح ریاضی‌وار برای راستی‌آزمایی اعتبار پیام‌ها یا اسناد دیجیتال می‌باشد.

یک امضای دیجیتال که پیش‌نیازهای آن برآورده شده‌است، به گیرنده دلیل محکمی ارائه می‌دهد تا معتقد شود که آن پیام:

  1. پیام توسط فرستنده شناخته شده‌ای ساخته شده‌است (احرازهویت)
  2. پیام در مدت انتقال تغییر نکرده‌است (یکپارچگی)
  3. فرستنده نمی‌تواند ارسال پیام را انکار کند (سلب انکار)

درواقع امضای دیجیتال مکانیزمی است که به یک پیام در فضای تبادل اطلاعات اعتبار می ‌بخشد.امضای دیجیتال امنیت تصدیق هویت، محرمانه بودن، امانتداری و غیرقابل انکار بودن را تأمین می‌کند و از اطلاعات محرمانه در مقابل هرگونه تغییر غیرمجاز محافظت می نماید؛ بنابراین این امضای دیجیتال از دستکاری و خدشه دار کردن اطلاعات جلوگیری می‌کند. این امضای دیجیتال برای هر شخصی منحصر به فرد می ‌باشد. بزرگترین تفاوت امضاهای دستی با امضاهای دیجیتال در آن است که امضاهای دستی ثابت اند و شکل آنها نباید تغییر کند در حالی که امضاهای دیجیتالی ماهیتاً وابسته به پیام اند و به ازای هر پیام تغییر می‌کنند.درواقع امضای دیجیتال یک فرایند رمزنگاری نامتقارن می‌باشد که نوعی مکانیزه امنیتی است که به دو کلید خصوصی و عمومی وابسته است که از این کلیدها برای رمزگذاری پیام در زمان انتقال پیغام و رمزگشایی هنگام دریافت پیام استفاده می نمایند.

امضای دیجیتال با به کارگیری یک الگوریتم ریاضی، که از دید کاربر پنهان است، موارد زیر را در مورد یک پیام تضمین می ‌کند:

تمامیت (دستکاری نشدن

دانلود تحقیق امضای دیجیتالی چیست و چه کاربردی دارد، در قالب ورد، 28 صفحه

پاورپوینت تکنولوژی های بازاریابی و بازاریابی مدرن برای موفقیت در جذب و حفظ مشتریان عصر دیجیتال

پاورپوینت تکنولوژی های بازاریابی و بازاریابی مدرن برای موفقیت در جذب و حفظ مشتریان عصر دیجیتال

دانلود پاورپوینت تکنولوژی های بازاریابی و بازاریابی مدرن برای موفقیت درجذب وحفظ مشتریان عصر دیجیتال با فرمت pptو 191اسلاید تخصصی


مشخصات فایل
تعداد صفحات191
حجم13234 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

تکنولوژی بازاریابی (MarTech) چیست و چگونه به رشد کسب و کارها کمک می کند؟

تکنولوژی با ساده‌تر کردن کارها به زندگی انسان کمک می‌کند. تکنولوژی بازاریابی مجموعه‌ای از ابزارها است که باعث ساده‌تر و اثربخش‌تر شدن فعالیت‌های بازاریابان می‌شود. با Marketing Technology یا به‌طورخلاصه MarTech کسب‌وکارها می‌توانند مشتریان خود را بهتر شناخته و نیازهای آنان را همان طور که هست درک کنند. وقتی نیازهای مشتری شناسایی شود، جلب رضایت او و در نتیجه حفظ مشتری ساده‌تر خواهد بود. مارتک همچنین راهکارهایی برای جذب مشتریان جدید به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد.  
 

تاثیر تکنولوژی در بازاریابی چیست؟
تکنولوژی با ورود به زمینه‌های مختلف، کارها را ساده‌تر و اثربخش می‌کند. بازاریابی هم از این قاعده مستثنی نبوده و با ورود تکنولوژی، به تحولات ویژه‌ای رسیده است. برای مثال در دنیای امروز، برندهای دیجیتال با کمک تکنولوژی و بهره‌گیری از تحلیل داده و هوش مصنوعی، پیام‌های هوشمند و شخصی‌سازی شده به مخاطبان خود ارسال کرده و از این طریق به آن‌ها احساس دوستانه‌ای را منتقل می‌کنند؛ احساسی که باعث معنادار شدن ارتباط مشتری با برند شده و رشد پایدار را تضمین می‌کند.
 تکنولوژی بازاریابی یا مارتک (MarTech) چیست؟
مفهوم تکنولوژی بازاریابی یا مارتک به طیفی از نرم‌افزارها و ابزارهای تکنولوژی اشاره دارد که در راه تحقق اهدافی مثل مدیریت ارتباط با مشتری و جذب مشتریان جدید به مدیران و صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کنند. هاب اسپات مارتک را اینگونه تعریف می‌کند: «مارتک (Martech) عبارت است از تکنولوژی‌های استفاده شده توسط بازاریابان برای جذب و حفظ مشتری». این تکنولوژی‌ها ترکیبی از نرم‌افزار، دانش و متدهای کاری بوده و سرعت عمل بازاریابان را در واکنش به تحولات بازار و نیازهای نوظهور مشتریان بالا می‌برند. یکی از معروف‌ترین مثال‌های تکنولوژی بازاریابی، Marketing Automation یا اتوماسیون بازاریابی است که به بازاریابان کمک می‌کند پیام‌های ارسالی برای مشتریان را زمان‌بندی و شخصی‌سازی کرده و از این طریق تاثیر بهتری روی آن‌ها بگذارند.


 مزایای استفاده از MarTech چیست؟
با به‌کارگیری تکنولوژی بازاریابی، بازاریابان می‌توانند:
•          کار بیشتری را در زمان کمتری انجام دهند: تکنولوژی‌هایی مثل اتوماسیون بازاریابی یا پلتفرم ارتباط با مشتری (CRM) با خودکارسازی فرآیندهای بازاریابی، از اتلاف وقت بازاریابان جلوگیری کرده و بازدهی آن‌ها را بالا می‌برند.
•          ارتباط درونی تیم را تقویت کنند: با استفاده از تکنولوژی بازاریابی، تمام فعالیت‌های تیم بازاریابی به شکل دقیقی ثبت شده و برای اعضا قابل مشاهده است. این ارتباط و هماهنگی باعث یکپارچگی تیم شده و عیب‌یابی فرآیند را در صورت بروز مشکل ساده‌تر می‌کند.  
•          محتوای هوشمند و اثرگذار تولید کنند: یکی از بزرگترین امتیازات تکنولوژی بازاریابی، استفاده از تحلیل داده برای شناخت بهتر مخاطب است. مارتک به بازاریابان کمک می‌کند از طریق بررسی مواردی مثل سابقه جستجو و کوکی‌ها، مخاطب یا مشتری خود را بهتر شناخته و محتوایی متناسب با نیازهای مشتریان تولید کنند تا ارتباط و تعامل بهتری بین مشتری و کسب‌وکار شکل بگیرد.

فهرست
ترندهای بازاریابی کسب‏‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۲
بهترین روش‌هایی را که کسب‌‌وکارهای با بودجه محدود می‌توانند به کار ببرند
رویدادهای آنلاین
تکنولوژی‌‌ها به جای رویدادهای حضوری
اجتناب ناپذیر بودن رویدادهای مجازی
پلت‌فرم Live Events:
هوش مصنوعی شخصی‌‌سازی شده 
آیا چت‌‌بات‌‌ها مناسب شما هستند؟
تبلیغات برنامه‌‌ریزی شده 
شخصی‌‌سازی بازاریابی
بازاریابی  ویدئویی
آیا محتوای ویدئویی در کسب‌‌وکار کوچک شما کاربرد دارد؟
فروش در شبکه‌های اجتماعی
نقش فناوری در تجارت چیست؟
چرا فناوری در تجارت بسیار مهم است ؟
تاثیر فناوری در کسب وکارها
فن آوری ها در تجارت
هوش مصنوعی (AI)
یادگیری ماشینی (ML)
رایانش ابری
برنامه موبایل
واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR)
چاپ سه بعدی
دستیار دیجیتال
بلاک چین
7 مزیت اصلی هوش مصنوعی برای تجارت
چالش های بکارگیری تکنولوژی در کسب وکارها
تأثیر تکنولوژی بر کسب و کارها
معرفی محصولات در سایت
استفاده از شبکه های اجتماعی
گسترده بودن تجارت
سه ابزار عالی برای به روزرسانی، رونق و توسعه کسب و کار
تکنولوژی بازاریابی (MarTech) چیست و چگونه به رشد کسب و کارها کمک می کند
تاثیر تکنولوژی در بازاریابی چیست؟
تکنولوژی بازاریابی یا مارتک (MarTech) چیست؟
مزایای استفاده از MarTech چیست؟
انواع تکنولوژی بازاریابی کدام است و هر کدام چه کاربردی دارد؟
ابزارهای MarTech 
ابزارهای جذب
ابزارهای جذب مشارکت
ابزارهای تاثیر گذار
ابزارهای بررسی عملکرد و بهینه‌سازی
چگونه از مارتک یا فناوری بازاریابی در کسب‌وکارها استفاده کنیم؟
تفاوت تکنولوژی بازاریابی (Martech) با تکنولوژی تبلیغات (AdTech)
تفاوت تکنولوژی بازاریابی با بازاریابی دیجیتال
نقش مارتک در آینده بازاریابی و رشد کسب‌وکارها
بازاریابی داده محور
داده ها کلیدی برای موفقیت دپارتمان های داخلی و بازاریابی مبتنی بر حساب مشتری
اتحاد بازاریابان B2B و B2C بوسیله استراتژی های تحلیلی
تکنولوژی بازار
همکاری مدیران ارشد بازاریابی و اطلاعاتی
۲۵ تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول می‌کنند
بازاریابی نوین و اصول آن
مطالعه موردی نوکیا
انواع بازاریابی نوین
بازاریابی نوین بر اساس نظریه های فیلیپ کاتر، پدر علم بازاریابی
جدیدترین شیوه های بازاریابی نوین
تسلط ۴ فناوری تحول دیجیتالی بر کسب و کارها در سال ۲۰۲۲
ایجاد بینش معنا دار در مورد خواسته ها و ترجیحات مشتری
ارائه خدمات شخصی سازی شده
تاثیر تکنولوژی بر رشد و ارتقای جایگاه کسب‌وکار
استفاده از تکنولوژی چگونه موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های درون‌سازمانی می‌شود؟
چند روش همسو با تکنولوژی برای افزایش کیفیت فعالیت‌های تجاری
پیشرفت تکنولوژی بر کسب‌وکارها و مصداق‌‌های آن
به کارگیری هوش تجاری در کسب‌وکارهای اینترنتی
تبدیل کسب‌وکارها به پلتفرم
داده کاوی و تحلیل رفتار مشتریان
تحلیل مشتری چیست؟
رویکرد تحلیل رفتار مشتری و بازاریابی داده محور
با استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی و تحلیل رفتار مشتریان شما قادر خواهید بود که در کسب و کار خود:
دلایل اهمیت تحلیل مشتری
شناسایی گروه‌های مختلف مشتریان و ویژگی های آن ها
شناسایی مشتریان طلایی
مدل سازی ریزش و حفظ مشتریان
بهینه سازی پیام‌های بازاریابی
تهیه محتوای مناسب برای وب‌سایت
طراحی سیستم‌های توصیه گر و ارائه توصیه های جذاب برای مشتریان
چهار نوع کلیدی از داده¬ های مشتریان
برای تحلیل داده های مشتریان و اجرای یک پروژه داده‌کاوی چه مراحلی را باید طی کنیم
 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت مسأله یابی درسازمان ها با رویکرد بهبود مستمرو ماندگاری درعصر دیجیتال

پاورپوینت مسأله یابی درسازمان ها با رویکرد بهبود مستمرو ماندگاری درعصر دیجیتال

دانلودپاورپوینت مسأله یابی درسازمان ها با رویکرد بهبود مستمرو ماندگاری درعصر دیجیتال بافرمت pptxو 103اسلاید قتبل ویرایش


مشخصات فایل
تعداد صفحات103
حجم7598 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

پاورپوینت مسأله یابی درسازمان ها با رویکرد بهبود مستمرو ماندگاری درعصر دیجیتال

دراین فایل مطالب مربوط به مسأله یابی و تصمیم گیری در سازمان ها با 103اسلاید قابل ویرایش مورد بررسی قرار گرفته و در 2مثال موردی از برند های مطرح دنیا که عبارتند از الف: شرکت فورد موتورز(مدل 8 D)و شرکت تویوتا موتورز (مدل 5 چرا) به صورت تحلیل به موضوع پرداخته شده است  و امید که مورد استفاده سروران ارجمند و مدیران ومشاوران محترم کسب وکارها،کارکنان محترم بخش های دولتی و خصوصی،اساتید ارجمند و دانشجویان عزیز قرار گیرد.

غفاری

مهارت های مساله یابی و تصمیم گیری

تصمیم گیری فرآیندی است که تمامی افراد بشر در سراسر زندگی خود به نوعی با آن سر و کار دارند. لذا بایادگیری مهارت های مساله یابی و تصمیم گیری خواهیم دید که چگونه دری در مقابلمان گشوده خواهد شد. اما گشودن این دروازه مستلزم آموختن و رعایت اصولی است که ما را با شیوه صحیح تصمیم گیری و پشت سر گذاشتن مشکلات آشنا میکند


تعریف مساله

  • از نظر لغوی مساله به معنی حاجت، طلب و خواسته است. این واژه صرفا یک اصطلاح است و در زمینه علوم مدیریت و سایر علوم معنی خاص خود را دارد و تعاریف متعددی نیز ارائه شده است که عینا بازگو می شود:

  • مساله موقعیتی است که در آن شخصی برانگیخته می شود تا با انجام فعالیتی به هدفی دست یاد.

  • مساله عبارت است از چیزی که با وضعیت مطلوب متفاوت بوده و افراد یا سازمان را در راه رسیدن به اهدافشان باز می دارد و عامل تعارض یا تزاحم در تصمیم گیری است. به عبارت دیگر مساله تفاوت بین وضعیت موجود و وضعیت دیگری است که می خواهیم ایجاد کنیم.

  • مساله عبارت از وضعیتی است که از توان سازمان برای رسیدن به هدف می کاهد.

 

 

عوامل تاثیر گذار در حل مساله

به کلیه فعالیت های گسترده ای که به منظور یافتن و اجرای راه حل مناسب برای اصلاح یک وضعیت نامطلوب انجام می شوند، حل مساله می گویند؛  در واقع منظرو از حل مساله، یافتن جواب  یا جوابهایی است برای یک سوال. در این میان عوامل زیر را می توان در حل مساله موثر دانست:

  • عوامل عقلایی: عوامل قابل اندازه گیری مانند هزینه، سود، زمان، پیش بینی ها

  • عوامل راون شناختی: شخصیت فرد تصمیم گیرنده، درک، توانایی ها، تجربیات

  • عوامل اجتماعی: موافقت کسانی که تصمیم برآنان تاثیر میگذارد، وجود و موافقت کسانی که بر تصمیم مناسب اثر می گذارند

  • عوامل فرهنگی: در قالب باورها، هنجارها، ارزش ها

 

مساله یابی

برای حل یک مساله ابتدا باید تعیین شود که چه وضعیتی عامل وجود مساله است. بدین وسیله می توان مساله را دقیق تر شناخت و تعریف صحیحی برای آن ارائه کرد که خود بخش مهمی از فرآیند حل مساله و یکی از مهمترین مراحل حل مشکل است.

 

اشتباهات مدیران در فرآیند مساله یابی

مدیران در فرایند مساله یابی ممکن است دچار اشتباهاتی شوند که این امر ممکن است اثر بخشی فعالیت های آن ها را در راستای حل مساله تحت تاثیر قرار دهد. برخی از این اشتباهات عبارتند از:

نادیده گرفتن مساله

در این حالت بر خلاف آثار و نشانه های ظاهری مشکل، مدیر به هردلیلی وجود آن مشکل را انکار میکند و خود را دربهترین وضعیت ممکن تصور میکند. معمولا چنانچه مدیر در سازمان خود را توانمند بپندارد، وجود مشکل را نشانه ضعف خود می داند و همواره سعی میکند خود را درفضایی نگه دارد که بعنوان یک مدیر توانمند مشکلات اطراف خود را به خوبی مشناسید و حل و فصل میکند. و اگر در سازمان ضعیف باشد گمان میکند در صورت اعتراف به وجود مساله از او انتظار خواد رفت بعنوان یک مدیر به دنبال راهکارهای عملی و موثر برای حل مشکل باشد وچون علاقه ای به انجام فعالیت به هرشکل ممکن را ندارد به انکار و نادیده گرفتن مساله می پردازد.

تفسیر نادرست از رویدادها

از آنجا که دیدگاهها و اهداف متفاوت و درنتیجه تفسیرهای متفاوتی نسبت به یک مساله در یک زمان وجود دارد؛ این وضعیت باعث می شود که بعضا موارد متفاوتی بعنوان مساله تلفی شود و چه بسا که موضوع اصلی مورد تصمیم گیری قرار نگیرد.

به تعویق انداختن مساله

به تعویق انداختن مساله نشان از شانه خالی کردن از بار مسئولیت یا امروز و فردا کردن تصمیم گیری دارد. البته بعضی از مدیران که به این شیوه تصمیم گیری می کنند بر این باورند که بسیاری از مسائل و مشکلات به مرور زمان حل خواهند شد و نیاز به تصمیم گیری نیز از بین خواهد رفت.


 

فرآیند مساله یابی

شناسایی

نمودهای پیداش مساله در سازمان، بصورت های متفاوتی قابل تشخیص است از جمله وقتی که شکایت از خدمتی زیاد میشود،  هزینه های پیش بینی شده برای انجام برنامه کافی نباشد، آمار استقبال کنندگان از خدماتی کاهش یابد، زمان رسیدن به اهداف طولانی تر از حد معقول شود یا حتی وقتی که رضایت از یک خدمت زیاد شود.

مساله یابی به روش رسمی

شناسایی مسئله به دو روش رسمی و غیر رسمی صورت میگیرد. روش رسمی مساله یابی خود به دو نوع روش مستقیم و غیر مستقیم تقمسیم می گردد.

روش مستقیم

در این روش مدیر خودش به طرق زیر به وجود مساله پی می برد:

  • انحراف از تجریبات گذشته: وقتی که روند یک فعالیت از جریان همیشگی خارج شده است. مانند سود فروش یک محصول کمتر از سالهای قبل است.

  • انحراف از برنامه تعیین شده: وقتی که به پیش بینی مورد نظر دست نیافته ایم. مانند میزان سود امسال از آنچه پیش بینی کرده بودیم کمتر شده است.

  • پیشی گرفتن از رقبا: وقتی که رقبا تغییر رفتار می دهند مدیر خود را به خاطر رقابت مجدد با رقبا در وضعیت حل مساله می بیند.

 روش غیر مستقیم

در این روش مدیر از طریق واسطه های زیر به وجود مساله پی می برد:

  • از طریق مافوق هاهر مدیر خبره و با تدبیری تنها بر کلیه امور حوزه مدیریتی خود واقف است و نه آنچه که در خارج از حوزه مدیریت آنان می گذرد. بنابراین این وظیفه مدیران عالی است که سایر مدیران سازمان را از مسائل و نیازهای آینده سازمان آگاه نمایند.

  • از طریق کارکنان: کارکنان در صورت پی بردن به مساله ای در سازمان از آن جهت که پیامد  و مسولیت های ناشی از وجود مساله گریبان گیر آنان نشود آن را به مدیر یادآوری و گوشزد می کنند.

  • از طریق مشتریان یا ارباب رجوعمشتریان از آن جهت که برخورد بی واسطه با نتیجه کار سازمان دارند پس به راحتی می توانند از نواقعص در عملکرد آگاه شوند و مدیر را در وجود مساله یا نیازهای آینده سازمان آگاه کنند.

 

مساله یابی به روش غیر رسمی

مساله یابی به روش غیر رسمی بر خلاف روش رسمی که دانش است و قابل تعمیم و تعلیم، این روش بینش است و قابل تعمیم و تعلیم نیست. یعنی از درون فرد و ابداعی شخص مدیر می باشد که در مواقعی بسیار شهودی به وجود مساله پی می برند.

لازم به تذکر است که مدیر کارامد نباید به حل هر مساله ای که از طرف کارکنان، مافوق یا همکارانش مطرح می شود اقدام کند بلکه باید وقت و انرژی و منابع خود را برای حل مسائلی نگه دارد که واقعا فقط در توان و شان اوست.


 

اولویت بندی

هر نوع مساله، روش حل مناسب خود را دارد که بسته به اهمیت و پیچیدگی آنها مورد حل قرار میگیرند. چندین تقسیم بندی متفاوت برای مسال همی توان ارائه داد:

مسائل را بر اساس ساختار و ابعاد یا به عبارتی از نظر پیچیدگی می توان به دو طبقه مسائل خوش تعریف و ماسئل بد تعریف تقسیم کرد. مفهوم مسائل خوش تعریف و بد تعریف برای تصمیم گیرندگان مختلف نسبی هستند چرا که توانائی افراد و گروه های تصمیم گیرنده متفاوت است.

  • مسائل خوش تعریفمسائلی ساده و آشنا هستند که در تصمیم گیری برای آنها از عادات و رویه های رایج استفاده می کنیم.

  •  مسائل بدتعریفمسائلی جدید و غیرمعمول که دراکثر مواقع نمی توان مطمئن بود که برای حل آن بهتر است از کدام راه حل ممکن استفاده کرد و معمولا دارای راه حل مشخصی نیستند.

 

 فرآیند تصمیم گیری

تصمیم گیری فرآیند انتخاب و گزینش یک راه از میان راه های مختلف برای حل مشکل است. رویکردی است که راه حل مسال هرا رقم می زند. تصمیم گیری کار اصلی مدیران است و هر مدیری برای اجرای هر یک از وظایف خود اعم از برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل همواره نیاز به اخذ تصمیم دارد. ه همین جهت است که تصمیم گیری و مدیریت را مترادف می دانند یا جنبه اصلی مدیریت را تصمیم گیری به حساب می آورند.

بدیهی است که در شرایط بحرانی است که عدم آمادگی برای تصمیم گیری معنی پیدا میکند و به دلیل آنکه در این شرایط از قوه درک و توان ذهنی تصمیم گیرنده کاسته می شود آشفتگی و اختلال در ذهن تصمیم گیرنده بوجود می آید.

 

جورج هوبر:
مساله یابی، تصمیم گیری، انتخاب و حل مساله با هم تفاوت دارند. پیش از آنکه مساله را بتوان حل کرد باید شناخت، و تعریف صحیحی از آن داشت. یعنی تعیین کرد که چه وضعیتی نمایانگر مساله است و کدام مساله باید حل شود، این فرآیند شناسایی مسال هو تعیین اهداف و اولویت بندی آنها را مساله یابی می نامند.

 

سطوح تصمیم گیری

در سازمانها سطح پیچیدگی مسائل متفاوت است و طبیعتا سطح تصمیم گیری در مورد آنها نیز متفاوت خواهد بود. از طرف دیگر سطح تصمیم گیری ارتباط مستفیم با سطح مدیریت دارد.

تصمیمات استراتژیک

می توان گفت سطح اول که اغلب بنام تصمیمات استراتژیک خوانده میشود، تصمیمات مربوط به امور دراز مدت، پیچیده و غیر ساختمند است. تصمیماتی که عموما خطی مشی خاصی برای آنها تعریف نشده است.

تصمیمات کنترلی

سطح دوم که اغلب تصمیمات کنترلی خوانده میشود؛ تصمیمات مربوط به امور کوتاه مدت و ساده تر که غالبا متوجه داخل سازمان است و توسط مدیران میانی اتخاذ می گردد.

 

فهرست

مقدمه

تفاوت سوال و مسأله

عوامل تاثیر گذار در حل مسئله

نمودهای پیدایش مسئله در سازمان

فرایند مساله یابی

فنون علمی مدیریت در مساله یابی

حل مسئله چیست؟

همه مسائل دو ویژگی مشترک دارند: اهداف و موانع

نمونه‌هایی از مهارت حل مسئله

دلیل اهمیت مهارت حل مسئله

راه‌های بهبود مهارت‌ حل مسئله 

اهمیتِ به‌کارگیری رویکرد‌های مناسب برای حل مسئله

چگونگی تعریف مسئله

درک پیچیدگی مسئله

مراحل حل مسئله

تکنیک فرایند ۸ بعدی برای حل مسُله

تاریخچه فرایند ۸ بعدی حل مسئله

8اصل فرآیند8بعدی

انواع مسئله از دیدگاه پید : پازل ها، مسائل و آشفتگی ها

مهارت های مساله یابی و تصمیم گیری

عوامل تاثیرگذار در حل مسأله

مسأله یابی

اشتباهات مدیران در فرآیند مساله یابی

فرآیند مسأله یابی

فرآیند تصمیم گیری

سطوح تصمیم گیری

کیفیت و حل مسئله به روش8D در مدیریت کیفیت

چرا مدیریت کنترل کیفیت مهم است؟

تعریف کیفیت از دیدگاه گروه‌های مختلف

کیفیت از دیدگاه مصرف کننده

کیفیت از دیدگاه تولید کننده

مهم ترین هزینه های کیفیت و بی کیفیتی

عناصر تاثیرگذار در بهبود سازمانی

رویکردهای حل مسئله در مدیریت کیفیت

روش‌های شناسایی و حل مساله در سازمان

مساله به‌عنوان فرصتی برای بهبود

حل مساله چیست؟

رویکرد در نظر گرفتن مساله

رویکرد نادیده گرفتن اصل مساله

الزامات حل مسأله

فعالیت های مربوط به شناسایی مسئله و مسئله یابی

چالش های حل مسأله

 خطاهای پرتکرار در مسئله یابی و شناسایی مسئله

8D چیست و چرا از 8D استفاده کنیم؟(شرکت فورد موتورز)

کاربرد متدولوژی 8 D

چه زمانی از 8D استفاده می کنیم؟

چگونه از متدولوژی 8D استفاده کنیم؟

حل مشکلات و مسائل سازمانی با روش فورد

تکنیک ۵ چرا تویوتا برای ریشه یابی مشکلات

مثال موردی از تکنیک 5چرا

چگونه از مهارت‌های حل مسئله در محل کار استفاده کنیم؟

منابع و مآخذ

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود